Alla inlägg under januari 2010

Av Malin - 31 januari 2010 22:09

Jaa...så va helgen nästan slut....


I lördags kom min lilla mamma från Gävle på besök! Mycket populärt från barnens sida! Med sig hade hon min lillasyster Elin och en massa fina presenter till tjejerna. Ida fick fin, fina kläder med Pippi på, en munktröja, färgpennor och "köksredskap".

Tuva fick lite "ej avundsjuk"-presenter, en likadan munktröja som Ida, färgpennor och Smink!!! Jaja... hon e bara fyra år men det måste börjas i tid!

Haha..neee... det va en jättesöt, rosa nessesär med Hello-kitty ögonskugga, glitter och läppbalsam i! Men herregud, så stolt och glad hon blev!

-Nu ska jag sminka mig varje dag till dagis, sa hon! NoNoNo sa jag..hihi!


Efter lite pulkaåkning åt vi en grym middag! Bakad potatis med hemmagjord skagenröra, fetaost, olika grönsaker och sallad, Mums! Kladdig kladdkaka till efterätt.... snacka om mätt!


Idag var hela mannens släkt här, 15 pers! Ahhhh! Det gick bra, vi åt tårta och firade Idas 2-års dag. Massor av fina presenter!

Innan kalaset åkte jag med Tuva på hennes första dans-gympa!

Hon hade så roligt och var så duktig. När hela gruppen satt i en ring på golvet och pratade lite säger Tuva plötsligt högt och tydligt:

- Min bästa kompis heter max och jag är kär i honom, vi ska gifta oss!

Söööt!!! (Jaaa du jessika, hur ska detta sluta?! ; )


Nu ligger jag här i soffan bredvid mamma o glor på tv, måste sooova!

Natti natti!

/ Malin



Av Malin - 28 januari 2010 19:29

Idag var nog första dagen på länge som jag verrkligen tyckte att det va mysigt att pulsa runt i snön på jobbet.

Oftast står man och huttrar och bara räknar minuterna tills man får gå in, ha rast, dricka kaffe och snacka lite tantprat med kollegerna ; )

Men idag var det härligt ute! Härligt mycket snö som barnen älskar, stora fluffiga snöflingor som föll ner på mössan. Åkte tom stjärtlapp med barnen..hehe!


Hämtade ett par superttrötta barn på dagis och direkt iväg till coop för storhandling! Brukar inte va så populärt från barnens sida, men idag var de faktiskt riktigt tåliga och duktiga. Jag hatar däremot att storhandla!

Det tar ju en evighet... Klockan blev så mycket att vi inte orkade stressa fram en middag när vi kom hem, så vi köpte med oss hamburgare och pommes från grillen.

Tjejerna satt mest och petade i maten... Inte konstigt så som Ida snorar och är allmänt hängig. Tog tempen på Tuva innan läggdags, japp 38,5 = sjuk!

Tur att man slipper vabba imorn ialfl, Putte e ledig och skulle ändå ha dem hemma imorn! Själv måste jag jobba lååång dag...bläää!


Hoppas bara att tjejerna e friska i helgen, på lördag kommer mamma hit från Gävle och ska sova över. På söndag blir det kalas för Ida som fyller 2 år!


Nu ska jag göra en trolldeg till imorgon, det har jag lovat Tuva, och hon glömmer aldrig, hihi!


Puss o kram

/ Malin


Av Malin - 25 januari 2010 19:53

Har inte hunnit, eller jaaa orkat skriva på ett par dagar, men nu så!

Helgen va ok, för snabb dock! Putte jobbade hela helgen, så det va jag och tjejerna.


I lördags hade jag och Tuva en tjejdag, bara vi två! Vi lämnade av Ida hos farmor och farfar, sen drog vi på bio, till frisören och vidare till solna c för lite shopping.

Sen åkte vi till Ida och blev bjudna på en mumsig middag av tjejernas duktiga farmor!


Igår åkte vi lite pulka me fina Jessika och hennes rara små kottar! Barnen hade verkligen så kul. Man blir glad i mamma hjärtat när man ser hur mycket Tuva o Max tycker om varandra, sötisar!

Ida va dock lite jobbig i helgen. Total vägrade att sova middag, trots att hon va helt slut.Tog mig nästan två timmar att få henne att somna.... grrrr!

Sen på kvällen trodde jag att hon skulle däcka hur lätt som helst, men Nej! Hon va bara helt omöjlig och somnade inte förens strax efter nio!!!

På dagis idag hade hon tydligen bökat me sovet där me... fattar noll, va e det me henne?! Jaja, nu ikväll somnade hon iallafall utan bråk redan kvart över sex : )


Hoppas bara inte nu att jag blir sjuk, har mått sjukt illa idag... Tror inte det beror på grav, känns mer som nåt annat....


Nu ska jag se lite tv...mannnen har redan lagt sig = Lugnt o skönt, hehe!


Puss o kram

/ Malin


Av Malin - 22 januari 2010 19:56

Nu sover barnen, gud så skönt...oops... Får man säga så?! Ja, när man jobbat till halv fem och rusat hem för att göra middag, då får man det ; )


Idag var det så otroligt seegt på jobbet, ville bara hem. Knappt sovit nånting inatt pga av en liten Ida som bökar runt i sängen.

Imorgon jobbar mannen och jag ska ha en heldag bara med Tuva! Vi ska gå på bio, till frisören med henne, sen får vi se! Lillasyster lämnar vi hemma hos farmor o farfar!

På söndag så hoppas jag att min fina vän Jessika och hennes små kottar vill leka me oss?!


Nu ligger jag o mannen i varsin ända av soffan och glor på burken, Lets Dance, så fruktansvärt ruttet program! Inget annat att se, slår nog på en film strax.


Hade gott!

/ Malin



Av Malin - 21 januari 2010 20:04

Idag var en nyttig dag ; )

Efter dagishämtning åkte vi direkt till ett bageri och köpte me oss några semlor.

Sen drog vi hem till barnens farmor och farfar... Lekte en pyttestund i parken där, sen gick vi upp till " gamlingarna" och köpte hem pizza!

Supermätta efter det så fick vi ändå i oss varsin feeet semla... Fattar inte, gillar inte ens semlor eller pizza särskilt mkt, men nu går allt ner, konstant hungrig! Vill inte gå upp 30kg denna graviditet!

 

När vi nästan va hemma fick jag ett sms att h&m kläder jag beställt kommit! Kul!

Nu sover barnen och jag har provat en del av mina kläder, allt sitter som f-n när man bara ser lite "fet" ut innan den riktiga gravid magen kommer.

Barnens kläder va jätte fina, men självklart vägrar de prova dem...

 

Snart blir det sängen för mig, jag e sjuukt trött idag!

 

Puss o kram

/ Malin

 

 

Av Malin - 20 januari 2010 21:12

 

Idas favvo: Farmor och farfars hund Baghera! Så sööta ihop!

  

Av Malin - 20 januari 2010 20:21

Kom precis hem från jobbet... puh! Möte... !!!!


Upp tidigt med barnen och allt vad det innebär, tur att de var utvilade och på gott humör, inget tjafs från dem iallafall!

Tuva är aldrig något problem att lämna på dagis...henne hinner man knappt säga hejdå till innan hon sprungit iväg. Men Ida däremot... på senare tid så blir hon alltid superledsen när man ska gå... jobbigt. Jag blir verkligen grymt irriterad när ingen av personalen tar henne då... att man alltid måste fråga om det.. morr!

Men annars verkar hon trivas väldigt bra, hon är alltid super glad när man kommer och hämtar och vill knappt gå hem, ett gott tecken ialfl.


Jobbet idag va rätt så kladdigt om man säger så. Vi har lite kräksjuka som går runt bland barnen på jobbet. Idag hade vi nästan full grupp, självklart så var två av tre av personalen sjuka! Blir alltid lite rörigt då...

På eftermiddan efter städning av hela lekrummet samlade vi ihop alla barnen i ett rum för lite "disco"... Då kräks en liten flicka ut över hela rummet... jippie...

Jag springer iväg med henne och min kollega tar de andra barnen.

När jag bytt om på flickan så kräker hon ner halva hallen och mig, ja så nu lär man väl bli magsjuk snart också. Det var min härliga dag, hur var din?


När jag kom hem så hade iallafall min man lagat middag, lagt barnen och städat undan... Lite bra har man det ialfl... Älskar dig Putte!


Kram

/Malin





Av Malin - 19 januari 2010 21:18

   Hej.........


Jag fattar inte på allvar att jag bloggar nu... jag hatar bloggar!

Haha...nee inte hatar, men jag har aldrig förstått hur folk orkar?!!!

Orkar sitta och skriva om sig själv och sitt liv... Har människor inget annat för sig???


Nä, tydligen så har jag inte det heller!

Mesig som man är, så måste man ju haka på trenden... Börja Blogga!

Fan va trisst, nu låter jag verkligen som en bitter gammal kärring som är less på allt o alla...


Ja, ibland känner jag mig verkligen som en sån. Men faktum är att jag är en 25-årig "tjej" med två små, "för det mesta" underbara tjejer som är två och fyra år gamla!

Snart kommer en 3:e!!!! Eller snart och snart, i Juli så är det tänkt att den lille kotten ska komma, shit!!! Tre barn.... Jag måste va galen!


Jag har alltid velat ha barn tidigt, vet inte riktigt om jag fortfarande anses vara en ung mamma?... När vi fick vår första dotter var jag 21år... då kunde jag känna mig ung bland andra mammor o pappor.

Men nu, nä... gör nog inte det! Det ska bara bli sååå mysigt me en ny liten bebis att snusa på! Jajaja...jag veeet...man får typ inte sova, har skit ont i tuttarna och i muffen i början *asg* men sen.... när allt börjar rulla på.. ja då måste man ju bara försöka inse hur underbart livet är! Eller......


Jag e Inte Bitter!!! Vill Bara Ha Sol och Vår Nu!!! Då kommer jag nog bli lite gladare hoppas jag!

Det känns som att de flesta i min umgängeskrets, både privat och på jobbet just nu är lite bittra och deppiga! Nä, fram me sol, nu!


Direkt efter dagis hämtningen idag , så åkte jag och min man Putte

me små tjejerna till Babyland för att kolla på en ny bilstol till den minsta. Den hon har nu e bara för saggig, kaksmetig och allmänt smutsig... visst går att tvätta, men den börjar bli sliten oxå!

Köpte ingenting, men självklart så bara "måste" jag kolla på en, eventuellt ny barnvagn till den lilla bebisen som ska komma.

Shit! Dyrt! Tanten i affären frågade vad vi ville ha och bla bla bla.... Jag vill ha en rejäl, "en riktig" vagn denna gång!

-Ja, men en brio..."nåt", den e jätte bra och relativt billig..Kostar bara lite mer än 6000!

Hallå!!! ja, det va ju jäääätttteeee billigt!

Jajaja... får se hur det blir me det!


Nu måste jag lägga mig... annars pallar jag inte me ungarna imorn bitti...puh, vardagen e bara för härlig!


Puss o Kram

/Malin

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mina härliga ungar, Ida o Tuva!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Bloggar jag kikar in på...


Ovido - Quiz & Flashcards