Alla inlägg under februari 2010

Av Malin - 21 februari 2010 19:40

Kallt, kallare, kallast! Jag vill ha Sommar Nu!

Va bara tvungen att söndags-gnälla lite....


Annars har det varit en ganska så lugn dag idag!

Jag och Tuva stack till dans-gympan imorse medans Ida va hemma med magsjuke Pappa Putte för att sova middag! Jag och Tuva handlade lite på coop och åkte hem och lunchade lite efter det.


Efter luchen gick jag och tjejerna hem till våra fina vänner Jessika, Max, Petronella o deras pappi Peter... Ungarna röjde runt som galningar (stackars hem ; ) men det gick ändå hyffsat tycker jag, inga slagsmål ialfl..hehe...

Ida fick två födelsedagspaket, ett Bamse-memory och en jätte gullig kjol, (mamma blev jätteglad ; ) tack snälla!


Fy f-n vad kallt det va när vi skulle dra pulkan hem efter det, men snälla Tuva drog Ida i pulkan nästan hela vägen hem, puss!


Nu sover tjejerna sött och jag + Putte sitter i varsin ändå av soffan, med varsin dator i knät.... som vanligt...hihi!

Snart ska jag hoppa in i duschen så  man blir lite fräsch för en gångs skull ; )

Imorgon blir det Putte som får lämna och hämta tjejerna på dagis, för jag ska på planeringsdag med jobbet heeela dagen....jippieee!!!


Usch, trisst läsning denna gång, jag vet, men inget intressant att skriva om bara!

Känner att jag ialfl mår bättre nu, maken börjar bli frisk från sin magsjuka och tjejerna har varit hyffsat snälla i helgen. Nu får man bara hoppas på att "glädjen" håller i sig, så att man slipper fler "psykbryt".. neee skoja bara...


Puss o kram på er alla Fina!

Av Malin - 17 februari 2010 09:57

Usch vad less jag e på denna snö nu! Det e ett riktigt hell att försöka dra barnvagnen i det här kaoset... Tänk så mycket lättare allting e på våren/sommaren! Bara springa ut, utan tjocka kläder...

Det komiska när sommaren kommer är att man gnäller då me... - Åhh vad det e varmt och svettigt, Nä, det ska jag inte göra denna gång inte ; )


Nu sitter jag med en kopp kaffe, ska strax fixa iordning mig för att åka in till stan och träffa min läkare. Får se hur det kommer gå....


Tjejerna var ovanligt snälla imorse, det första Tuva sa när hon vaknade va:

- Idag ska vi inte bråka mamma...


Min lilla gullråtta : )  


       

Av Malin - 16 februari 2010 11:03

Idag e jag hemma... Alldeles själv, så skönt!

Jag kollade på min sjukfrånvaro på jobbet häromdagen, jag har varit hemma sjuk ,1dag sedan i april, ok tycker jag nog!

Självklart har jag vabbat med tjejerna några dagar, men tror det va 6 dagar sammanlagt för dem båda, det e inte mycket det heller!

Men nu ihelgen har jag mått piss! Har haft som kramper i magen, mått illa och varit allmänt hängig... Trodde först på magsjuka, men blev liksom inget mer. Igår när jag skulle lämna tjejerna på dagis fick jag värsta sammanbrottet typ...

Tuva bråkar en del på mornarna och mitt tålamod pallar inte med det, så det slutade med att jag stod och grinade mitt på vägen till dagis, mådde skit illa och bara kände ångest, för ALLT! Stackars mina fina flickor... Jag är verkligen ingen bra mamma om jag mår så här, jag måste ha en time out!

Jag har kännt av det här ett tag, mått dåligt både fysiskt och psykiskt... Ingenting har varit roligt eller positivt på väldigt länge nu, allt går bara runt o runt! Sen att man är halvvägs in i en graviditet med allt vad det innebär, gör ingenting enklare direkt! Jag känner mig som värsta hormonhäxan just nu!

Jag gick hem efter dagislämningen och ringde min barnmorska. Hon är verkligen supergullig och så förstående. Jag hulkade fram mina "krämpor" för henne, hon fixade en läkartid till mig på onsdag...

Ska träffa läkaren för en undersökning, att jag redan nu har sammandragningar i magen och stickningar i armar och händer är inget bra tecken tyckte hon, det tyder nog på stress. Vilket i värsta fall skulle kunna leda till att förlossningen kan starta igång för tidigt : (

Sen får vi se om läkaren tycker att jag behöver träffa nån kurator eller nåt...

Men att bli sjukskriven vill jag inte.. Har först och främst inte råd med det just nu, jag får försöka hålla ut så länge det går...


Nu har jag precis diskat och fixat lite i köket här hemma.

Igår kväll komma min mamma och hennes man över på lite oväntat besök från Gävle.

De hade med sig två stora kartonger med nya köksgrejer till oss, bla: jättefina tallrikar, fat och skålar. Mamma ville ge oss det i Alla Hjärtans Dag present!

Hon är gullig min mamma, Puss!


Så här blev det efter lite fix:

    


Sen måste jag oxå passa på att lägga upp en bild på mina fina, fina tjejer!

Mamma Älskar Ida och Tuva mest i Hela Världen!

  

Av Malin - 14 februari 2010 21:16

Idag har varit en småjobbig dag...


Vaknade tidigt av Ida som inte vill ge sina päron en söndags-sovmorgon.

Kvart över tio var jag med tjejerna på Tuvas dans-gympa i Åkeshovs simhall!

Tuva fick dansa av sig medans jag o Ida fikade lite mandarin och festis i kafet.

Putte stack till jobbet innan vi hann komma hem, behöver extra pengar nu i vabb-tider ; )

Efter lunch somnade Ida på direkten, Tuva satt snällt och såg på sin favvo- film: Barbie och Diamantslottet!!! ja vet... hemska film....

Jag fick plötsligt sjukt ont i magen och mådde skit illa, var bara tvungen att lägga mig ner i soffan... kändes verkligen som att jag skulle spy...

Jobbigt, då jag lovat tjejerna att åka till farmor o farfar på middag senare..

Men jag drog mig upp tillslut och vi åkte dit, skönt me middag framdukat ialfl, men jag mår fortfarande illa o ont i magen!!!

Hoppas nu inte att det e nån magsjuka på gång för mig : (

Blir det inte bättre imorn får jag kanske lov att ringa min barnmorska om råd...

Bara det inte e nåt fel med grav...?????


Har INTE mått så bra fysiskt påsistone. Ont i ryggen, bäckenet (verkligen ilar i skelettet, sjukt jobbig känsla) halsbränna och magen e stenhård!

AAAHHHH!!!! Va e det här, hur f-n ska jag palla med den här grav????


Jajaja.... jobb imorn..kuuuul....Noooooo.........


Puss o Kram från "Positiva" Malin

Av Malin - 8 februari 2010 20:10

Hemma med "sjuka barn idag"! Tuva har varit riktigt piggelin, vilket oftast innebär mycket tjafs!!!

Men idag har det gått hyffsat bra, lite rastlöst men helt ok.

Ida var rätt så gnällig hela dagen, men inte konstigt då hon knappt ätit nånting sen i fredags. Till middag fick vi äntligen i henne några små kycklingbitar och lite pasta, puh!

Tuva får gå till dagis imorn, men Ida blir hemma en dag till. det känns inte helt ok att lämna henne på dagis när hon e sååå kinkig med maten!


Nu sover trollen och jag sitter bänkad framför Familjen Annorlunda!

Ibland undrar man hur de pallar ha så många barn, de verkar så positiva och ha så mycket ork!? Själv blir man helt slut av två!!! Man får väl hoppas att de visar upp de mest positiva sidorna från en storfamiljs vardag, annars skulle väl ingen våga skaffa många barn ; )


Ska passa på att vika lite tvätt nu i reklamen!

Puss o kram

Av Malin - 7 februari 2010 19:39

Trötta små tjejer hemma idag!

Efter Idas sov, klädde vi på oss varmt och gick ut i solen!

Jag kände bara att vi MÅSTE ut... Vara instängd inomhus hela helgen med sjuka barn är inte roligt!

Så skönt när vi kom ut. Ida satt i vagnen hela tiden, fortfarande hängig, Tuva hade spring i benen trots kräksjuka!


Vi tog en promenad ner till Lillsjön och matade några Änder med lite bröd.

När vi kom hem efter två timmar åt vi macka och drack varm choklad.. mums!

Men stackars lilla Ida, hon har inte ätit nånting sen i fredags... jo, två isglassar, en mini-mini macka och druckit lite.

Nu på kvällen sa hon att hon skulle kräkas... jaja tänkte jag.... trodde inte på henne, då ingen av dem kräkts sen natten till i lördags, men Jo, då kräktes hon såklart... Stackars lilla Idis : (

Så det blir vabba för mig imorgon... seeegt.... Men, men hoppas hoppas iallafall att jag och Putte slipper bli sjuka!


Puss o Kram

Av Malin - 6 februari 2010 20:57

Helgen började absolut inge bra!!!

Putte hämtade tjejerna på dagis igår fredag, då va endast 9 av 20 barn där från Idas avdelning, resten magsjuka! Fy f-n vad jobbiggt tänkte jag, men jaja... Vi har ju klarat oss hittills ialafall... Trodde jag....


Inatt kräktes först Ida ner sig själv och hela sin säng ett flertal gånger.

Just när hon somnat till i soffan vid tolv på natten vaknar Tuva skrikande.. Hon hade självklart gjort samma sak!!! Puh vilken natt kan jag säga! Nästan ingen sömn för varken mig eller Putte. Man ligger på helspänn hela natten och bara väntar på nästa spy-attack!!!


Idag har det varit en grymt seeeg dag! Att vara inne med två sjuka tjejer hela dagen är inte speciellt kul. Trots att de är sjuka är de alltid så rastlösa, jobbigt!

Men vi har ritat, pusslat, tittat på film, lekt med lego osv...

Ida sov faktiskt tre timmar på dagen också, skönt!

Hoppas nu bara på att vi slipper fler spyor inatt!


Sitter och kollar på melodifestivalen nu... snaaaark......

Ska försöka sova lite inatt, hoppas det går!

Puss o kram

Ovido - Quiz & Flashcards