Alla inlägg under juni 2010

Av Malin - 13 juni 2010 20:15

Idag hämtade min fina vän Jessika Tuva och skjutsade henne och sonen Max på kalas!

Så skönt för mig, Ida va ju hemma med mig och sov...sjuklingen! Putte har jobbat hela helgen, stackarn!


Jag och Ida hämtade Tuva runt två-tiden, kalaset hade varit Jätte Roligt enligt Tuva!

Efter det åkte vi på lite Söndagsmiddag hos svärföräldrarna, mums!

Snart ska jag o Putte slå på en film.... Magen e stenhård, så jag måste verkligen lägga mig ner som en "svullen padda", så ser jag ut nuförtiden ; )


Går förresten in i vecka 37 om några dar... Det börjar närma sig målet : )


Puss o Godnatt!

Av Malin - 12 juni 2010 07:57

Sitter med en kaffe i handen, har suttit här sen halv sju imorse nu... Jag har liksom ett pirr i kroppen, skitjobbiggt! Har vaknat typ hundra gånger inatt, kan inte sova, så nu gick jag upp, astrött!!!!

Tjejerna sover fortfarande, helt galet, med tanke på att de ALDRIG brukar sova längre än 6.30

Ida-gumman har haft feber inatt, så det är väl förståeligt om hon sover lite längre, men herregud, så här länge är inte vanligt i vår familj.

 

Jag fick ett mejl av min farmor sent igår kväll...

Min kusin Sandra skulle få sin bebis några veckor efter mig, slutet augusti tror jag... Men den lille ville komma ut tidigare! Igår morse fick hon och Johan en liten kille, en Teodor! Stort Grattis till er!

Enligt farmor mådde han förhållandevis bra, trots att han va 2mån förtidig! Men de är ju så otroligt duktiga på neonatalen nuförtiden så allt kommer nog att gå jätebra för dem! Kram på er!

 

NU till en annan grej! Jag håller på att bli galen på mig själv! Jag kan bara inte bestämma mig vilken vagn vi ska till bebisen! Nu är jag i vecka 36+ och jag vet inte vad vi ska ha???

 

Jag "tvingade" stackars Putte att åka till Haninge för å köpa en vagn igår kväll som jag hittat sjukt billigt på Blocket....

Det är en Emmaljunga Duo Edge... En riktig klassiker!

Vi har ju haft många olika vagnar till tjejerna, typtestat alla... Men nu har jag fått för mig att jag vill ha en "riktigt ordenligt mysig och ombonad liggvagn"!!!!

Vi fick med en mass tillbehör, skötväska, regnskydd, åkpåse, fotsack, parasoll!!! Den är verkligen rejäl och jag har klämt, känt och rullat den sorten på Babyland många gånger!!!

 

Men sen när Putte kom med den igår så var den verkligen i jättefint skick, men Shit vad Stor!!! Den tar typ upp halva bakluckan!!!

 

Så här ser den ut, men en annan färg:

 

Klicka för att se nästa bild

 

Annars är jag väldigt sugen på Brio Sing:

 

Klicka för att se nästa bild
Hjälp!!!
Vilken ska vi ha?
Puss o kram

Av Malin - 2 juni 2010 21:25

Imorse när jag var på väg till dagis med tjejerna, Tuva åkte på sin sparkcykel och Ida satt i sin vagn som för övrigt var fulllastad med en massa kläder, ryggsäckar osv... Så gick det en kvinna med hund bakom oss.... Hon sa:

- Ursäkta jag måste bara få säga en sak...

Min första tanke var, shit vad har vi gjort nu då?...

-Jo ,jag måste bara få säga vilka Fina barn du har... och vad du är lugn och bra med dem... Du kämpar på med fullastad vagn i uppförsbacke och är dessutom höggravid! Jag tycker bara att du är så duktig! Å vilka fina och duktiga barn du har, jag har oxå tre stycken, med de är stora nu!


ok... vad svarar man på det... Tack!

Väldigt ovanligt att man får en sån "komplimang", men det behövs verkligen emellanåt!


Jag har varit Glad hela dagen tack vare den : )

Presentation


Mina härliga ungar, Ida o Tuva!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok!

Bloggar jag kikar in på...


Ovido - Quiz & Flashcards